dinsdag 2 augustus 2016

Dag 10

Goedemorgen papa,

De dag start al goed! Het lukt mij om in een keer wakker te worden en uit bed te gaan om mijzelf om te kleden. Toen ze ons wakker maakte vertelde ze dat er veel wind staat dus dat betekent weer lagen aan trekken. Het schip gaat op dit moment ook lekker scheef dat maakt het wel lastig om jezelf aan te kleden of gewoon naar de wc gaan wordt al een uitdaging. Deuren dicht doen is ook wel lastig al is het tegen de helling op. De wacht verloopt tot nu toe goed. We hebben weer een mooie zonsopgang. Om half 7 mag ik twee bemanningsleden wakker maken en om kwart voor 7 zelfs de kapitein. De rode wacht is inmiddels ook al wakker omdat ze zo ontbijt hebben en daarna wacht. Daarna hebben wij zelf ontbijt. En gaan we weer slapen maar nu eerst nog even genieten van het laatste uurtje van de wacht. Na het ontbijt ga ik naar mijn bed en slaap ik tot half 12. Iemand van de rode wacht maakt mij wakker voor de lunch en de rest van de activiteiten aan boord. Vandaag is een van die activiteiten de country presentation over/ van Frankrijk. Maar eerst lunch en happy hour!! Na happy hour hebben we heel even vrije tijd en dan de presentatie over Frankrijk. In de presentatie vertelde ze over waar ze wonen en hoe Frankrijk in elkaar zit. Aangezien we al een tijdje op zee zijn, zijn mensen ook al wat spullen kwijt omdat ze door het schip heen slingeren. Al die spullen zitten in een mand en nu voor het eerst wordt die mand geleegd en kijken we wat van wie is. Als er iets in zit wat van jou is krijg je het niet zomaar terug. Je moet er iets voor doen. De een zingt er een liedje voor de ander danst en weer een ander bakt pannenkoeken. Maar als iemand anders jouw spullen wil dan kan hij/zij daar ook iets voor doen en moet jij nog een grotere tegen prestatie geven als je het terug wilt natuurlijk. Daarna begon de wacht. De wacht stelt eigenlijk niet heel veel voor het is voornamelijk op uitkijk staan en sturen. En verder praten we wat en maken we wat grapjes hier en daar. Nu de wacht voorbij is gaan we eten. We hebben wel gewoon geholpen met het zeilen natuurlijk

Ik ga nu lekker slapen

Tot morgen vroeg

Groetjes Fenna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten