dinsdag 9 augustus 2016

Dag 17

Goedemorgen papa,

Vandaag is het dan de dag dat we hopelijk Lissabon inzeilen!! Zover de plannen nu liggen komt er een loods om 4 uur aan boord en zijn we om 6 uur echt in Lissabon. De laatste nachtwacht verloopt rustig en zonder enige moeite. Na het ontbijt kruip ik mijn bed in en slaap ik tot de lunch, na de lunch is het zoals gewoonlijk tijd voor happy hour. Na happy hour moeten we allemaal verzamelen in het ruim. We krijgen daar een boekje met allemaal vaardigheden die ze hier aan boord kunnen afvinken en het boekje kun je volgende jaren nog gebruiken. Ook moeten we een brief naar jezelf schrijven. Voor jezelf over 6 maanden. Met de kennis die je nu aan boord heb opgedaan of je die nog kon doorgeven aan jezelf over 6 maanden. Wat er in die van mij staat is redelijk privé. Rond een uurtje of 4 naderen we Lissabon, de kapitein krijgt door dat hij pas na het eten naar binnen mag dus gaan we voor anker om het schip klaar te maken om de haven in te varen. Dus mensen naar boven in de mast om de zeilen op te doeken. Ik was een van de gelukkigen, die naar boven ging om de zeilen op te doeken. Nadat dat avontuur klaar was en ik een ervaring rijker was het tijd om te gaan zwemmen!! Ik ben er een keer ingesprongen en toen gelijk weer uitgegaan. Het water was super koud. We zijn niet het enige schip wat Lissabon nog niet in mag. Om ons heen liggen nog een aantal andere schepen van de reis. Na het eten mogen we dan eindelijk Lissabon in. Ook is het tijd voor de bonte avond. Iedereen doet wel iets en we hebben met zijn alle keihard gelachen zo hard dat ik het nu niet kan na vertellen wat er nou precies gebeurde. Nu we eenmaal op onze plek liggen mogen we de kant op maar niet van het terrein af. Dus uiteindelijk wordt het gewoon een rondje lopen en dan nog wat drinken aan boord. Dan is het tijd om te slapen.

Welterusten!

Groetjes Fenna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten