zondag 7 augustus 2016

Dag 15

Goedemorgen,

Na dat ze ons wakker maken vertellen ze dat er een aardig windje staat maar dat het niet heel koud is. Ik trek mijn zeilbroek voor de zekerheid aan en mijn windstopper met daaronder een trui. Vervolgens ga ik naar buiten en merk ik wat ik aan heb precies goed is voor het weer. Na een hele rustige en relaxte wacht is het tijd voor eten en ons slaapje tussendoor. Als ik weer wakker wordt gemaakt schijnt het zonnetje en is het tijd voor een korte broek! Na de lunch en happy hour moeten we een paar keer overstag. Daarvoor worden eerst de ra's gedraaid en daarna de stagzeilen.
Na het draaien van de ra's mag ik -omdat ik al een paar keer heb geholpen met de stagzeilen-  de stagzeilen helemaal alleen draaien, en zelf hulp vragen aan anderen, die niks aan het doen zijn, om mij te helpen. We gaan zo een stuk of 3 a 4 keer overstag! In het begin hielp de bemanning nog even maar aan het einde mocht ik het helemaal zelf doen. Nadat de bemanning ons niet meer nodig heeft gaan we een spel spelen. We mogen krijten op het dek waar iedereen ligt zodat we niet te veel stampen op het dek omdat er mensen onder liggen. Ook de crew wordt getekend en aan het einde ziet het er heel grappig uit. Dan is het tijd voor onze snack om 4 uur, en dan begint de wacht alweer. We zien heel veel dolfijnen en ik ga de kok helpen met het eten klaar maken in het kombuis. Als het klaar is en we weer boven komen lijkt het alsof we in een wolk zitten. Overal mist om ons heen en we zien niet heel ver vanaf het schip. Ik ben benieuwd wat het weer gaat doen. Nu is het tijd voor het eten en dan ga ik lekker slapen!

Tot morgen papa!

Groetjes Fenna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten