maandag 1 augustus 2016

Dag 9

Een goede morgen papa,

Jawel vannacht rond 12 uur zijn we voor anker gegaan voor de engelse kust. Ik werd wakker van het anker dat ze lieten zakken. Ik draaide me toen weer om en viel weer in slaap. Ze hebben mij ook niet wakker gemaakt voor ankerwacht. Kennelijk lieten ze iedereen slapen want ik was niet de enige die niet wakker is gemaakt. Nu eerst kijken waar we zijn en wat er nog moet gebeuren voor de wedstrijd. Gisteren waren ze namelijk bezig met het repareren van stagzeil 1. Tijdens het ontbijt verteld de kapitein hoe de race van start gaat en dat het anders is als normaal. Na het ontbijt ga ik kijken of ik ergens aan dek kan helpen met iets. Uiteindelijk beland ik bij het repareren van stagzeil 1. Voor het eerst een zeil repareren. De bemanning helpt gelukkig wel en legt het rustig uit. Uiteindelijk is het stagzeil weer heel en zijn we al weer aan het varen. De race start om 11 uur. We zijn niet het enige Tall Ship wat hier heeft geankerd. De Lord Nelson ligt er ook en later zien we ook de Alexander Von Humbold II varen. We hebben de start bereikt en gaan er netjes na 11 uur overheen. De race is begonnen nu geen motor meer en vol aan de slag!! Tijdens de witte wacht zien we voor het eerst dolfijnen. Mijn stille droom is uitgekomen. Voor het eerst zie ik dolfijnen en dan nog voor de boeg van het schip springen. Nu eerst wacht lopen en kijken hoe alles verder verloopt.

De wacht was leuk en gezellig.

Nu eten en dan slapen!!

Slaap lekker en tot morgen vroeg!

Fenna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten